Bu kitap birçok farklı noktadan kalkıp merkeze doğru ilerleyerek odağındaki üç ana edebiyat sorununun açıklanmasına katkı yapmaya aday. Şiirin estetik özerkliğini, şairin bağımsızlığını, mesajsızlığını vurgularken kitleden, muhataptan, ötekinden ve iktidardan bağımsızlığı ayrı ayrı noktalardan yola çıkarak bulguluyor. Eleştirinin bu yolculuktaki rolü, keskin gözlemciliği oldukça önemli. Başkasının Sınırlarında Şair, şiir tarihi yazılırken düzyazının ve özellikle eleştirinin temel belirleyici olduğunu iddia ediyor. Hiçbir şiir tarihçisi, eleştirel göstergelere başvurmaksızın şiir metinlerinin arasında yolunu bulamaz. Hem şimdinin hem de geçmişin belirlediği zevkle karmaşıklaşmış ölçüler yığınında ancak eleştirmenin iddialı gözü şiirsel estetiği ayırt edebilir. Teori konusunda nitelikli çalışmaların azlığı, eleştirmenin sırtını yaslayacağı eserlerin yetersizliği hesaba katılırsa eleştirmenliğin ciddi bir ceht işi ve kahramanlık olduğu söylenmelidir.