Tanrı düşüncesi veya Tanrı, Otto için Kutsal’ın Fikridir. Kutsal’ın Fikri, rasyonel olduğu kadar irrasyonel yönlere de sahiptir. Numinous hisler onun irrasyonel yönünü oluşturur ve Otto’ya göre kutsal, rasyonel ve irrasyonel yönleriyle tamamen a priorikategoridedir. Mutlakiyet, bütünlük ve erdem kavramları a prioriden gelir. Saf akıl, Otto’ya göre üstün gerçekliğe ulaşabilir. Onun, değişik dinleri “Kutsal”ı ayrı ayrı tecrübe eden özel olaylar olarak görmesi ve genel din kavramının evrenselleştirilmesine yönelik çalışmaları dikkat çekicidir.
Tanrı’nın tecrübesinin numinous hislerden ileri geldiğini düşünen Otto, bunu “Titretici ve Büyüleyici Gizem” (Mysterium Tremendum et Fascinans) ideogramıyla ifade etmiştir. Otto’ya göre insan, kendi hayatında bir şekilde çok üstün bir güç ile karşılaşır ve kendi varlığından tamamen farklı olan bir gerçeklikle kuşatıldığını hisseder. Otto, “Kutsal ile karşılaşma” adını verdiği bu durumu, “sır” (mysterium) olarak isimlendirir. Bu, hem “ürpertici” (tremendum) hem de “büyüleyici” (fascinans) bir varlıktır ki Otto, buna, “eşi ve benzeri olmayan” anlamında “tamamen başka” (wholly other) der.