Sanatçının torunu Sabahattin Rahmi Eyüboğlu ve Ömer Faruk Şerifoğlu'nun hazırladığı sergiye, görkemli bir kitap eşlik ediyor. Aile albümlerinden fotoğtaflar dışında 300 kadar esere yer verilen kitap, Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun yaşamı ve sanatına dair genel bir perspektif vermekle birlikte ilginç ayrıntılara dikkat çekiyor...
Öğrencilik yıllarında çalışmalar yaptığı Paris'te İnsan Müzesi'nde ilkel kavimlerin sanatını inceledikten sonra güzelin yararlı, yararlının güzel olabileceği fikrini benimseyen Bedri Rahmi Eyüboğlu eserlerinde bu görüşü yansıttı. Resimlerinde geleneksel halk sanatlarından seçtiği motifleri başarılı bir biçimde kullanan sanatçı yerel yaşama ilişkin gözlemlerini, yazma, kilim gibi kültürel değerlerdeki malzemeyle buluşturarak tablolarına yansıttı. Halk kaynağından beslenen sanat anlayışı ile tablolar ve gravürlerin yanısıra büyük boyutlu duvar resimleri, mozaik, seramik panolar yapan Eyüboğlu'nun bazı desenleri, ölümünden sonra Binbir Bedros (1977), Karadut (1979), Babatomiler (1979), Aşk Mektupları (4 cilt, 1999-2006) adlı kitaplarda yayımlandı.